6 tips om gemotiveerd te blijven voor het sporten

 In CrossFit

Hoe leuk en verslavend CrossFit ook is, we kennen allemaal wel eens een
periode dat je minder gemotiveerd bent. Je start vol goede moed en merkt al snel
dat je fitter wordt.Je maakt progressie en dat voelt goed!
Daarnaast zit je lekker in je vel en bent bijna niet meer te stoppen.
Tot er een moment komt dat het liften ineens niet zo lekker gaat.
Je hebt het te druk met andere zaken waardoor je niet zo
vaak kan komen of wat denk je van een blessure? Je progressie stokt en
gaat zelfs achteruit. Heel demotiverend. Wat doe je om toch gemotiveerd te blijven?
Stop je met CrossFit? Nee! Herpak jezelf en vind je motivatie terug en lees hieronder tips:

1. Wat je ook doet of voelt, stop niet om te blijven komen naar de box:

Dit is moeilijk! Waarom zou je met iemand willen uitgaan die je niet leuk
vindt? Beschouw het meer als een huwelijk of relatie (je zal je soulmate ook niet
snel opgeven), dus doe dit ook niet met jezelf. Ga naar de BOX en doe de WOD!

2. Terugschalen: je hoeft niet elke dag de de WOD RX te voltooien.
Dit is volledig tegengesteld aan wat iedereen doet, maar vertel het je coach vooraf en
neem je tijd. Perfectioneer de bewegingen en focus meer op techniek in plaats van op
het RX gewicht. Er is een zekere voldoening in elke beweging met absolute perfectie.
Ga een keer lichter en voor goed uitgevoerde en gecontroleerde bewegingen.
Dit zal ook je zelfvertrouwen weer doen toenemen.

3. Wissel ééns van les en probeer één van de specialty classes!
Niets is zo saai als een standaard routine. Varieer in je routine en maak je
workouts uitdagender! De energie en het community gevoel kunnen
ontzettend aanstekelijk werken. Voed jezelf met de energie van andere en
leer de atleet in jezelf opnieuw kennen. Het mooie aan trainen bij No Excuses is
de flexibiliteit. Probeer een keer een yoga les, strength class of gymnastic
les. Blaas nieuw leven in je routine. Veranderingen prikkelen nu eenmaal
je zintuigen waardoor de motivatie terug kan komen!

4. Zoek een buddy:
Probeer een gelijkwaardige buddy te vinden. Trek de stoute schoenen aan en
vind jouw buddy! Iemand hebben die op je rekent en waarmee je successen
en tegenslagen deelt werkt motiverend.

5. Focus je op een doel: Je focussen op een doel helpt je om efficiënter te
zijn op lange termijn en om je motivatie te garanderen.
Wanneer je kleine uitdagingen creëert en je een meetbare vooruitgang ziet,
hou je langer vol.

6. Denk positief: Verlies het waarom niet uit het oog. Waarom ben je ooit
begonnen met CrossFit? Wat vond je daar zo leuk? Vergeet die keer dat je zó
moe was dat je workout veel belabberder ging dan gehoopt. Denk aan de momenten
dat je een mijlpaal behaalde en de keren dat je plezier had. Onderzoek toont aan dat
als je je hier op focust je daadwerkelijk actiever wordt. Als je alleen maar aan de
negatieve dingen blijft denken is je zin om te gaan sporten natuurlijk ver te zoeken.

 

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search