fbpx
Mobility
WAT IS MOBILITY?
  • Verbetert mobiliteit en “range of motion”
  • Verbetert je balans, rust en energie
  • Zorgt voor efficiënter en gecontroleerd ademhalen
  • Zorgt ervoor dat je ontspant
  • Ondersteunend aan CrossFit en andere lessen van No Excuses

Mobility bij No Excuses Hilversum

Mobility is met name geschikt voor iedereen die zich graag met het lichamelijke deel van yoga bezighoudt, en minder met het geestelijke- en religieuze deel. Mobility richt zich vooral op het combineren van alle verschillende soorten oefeningen. Bij iedere oefening draait het om verbetering van de kracht, range of motion en  lenigheid van de spieren. Deze oefeningen worden vervolgens naar keuze van de docent gemixt en toegepast in de les.

Mobiliteitswerk speelt een grote rol bij het verbeteren van de bewegingskwaliteit en het voorkomen van blessures in de sport en in het leven. Elk gewricht heeft een zo groot mogelijk bewegingsmogelijkheid (ROM=range of motion). Hoeveel van dat bereik je kunt bereiken is voor iedereen anders. Mobiliteit wordt gemeten aan de hoeveelheid controle die je hebt over een volledige bewegingsuitslag.

Mobility als perfecte aanvulling op een CrossFit of Strength & Conditioning lessen

Tijdens de CrossFit lessen werken we vaak 5-10 minuten in de les aan mobiliteit d.m.v. bijvoorbeeld stretches. Om echt aan mobiliteit te werken moet je lange tijd in je “sticky point” blijven. Mobility heeft raakvlakken met de oefeningen die gedaan worden bij CrossFit en PowerVrouwen, waardoor je prestaties nog meer kunnen verbeteren! Je werkt aan een goede houding, spierkracht en stabiliteit. Mobility is zeker een aanvulling op CrossFit, wanneer je merkt dat je juist erg stijf bent of moeite hebt om de “full range of motion” van bepaalde oefeningen (squat, overhead positie etc.) te halen. Het doen van basis houdingen helpt om jouw mobiliteit te verbeteren en draagt bij aan het versterken van je spieren.

Bij No Excuses bieden we Mobility aan in de Yoga ruimte voor 45 minuten op dinsdag, donderdag en zaterdag van 10.00-10.45 uur. Tijdens de Mobility les gebruiken we vele mobiliteitstools, zoals resistance bands, yogamatten, blokken, foam rollers, lacrosse ballen etc.

TIP: Heb je een CrossFit of PowerVrouwen abonnement? Dan heb je toegang tot onze Mobility classes.

Medisch Trainen

Medisch trainen is een trainingsvorm waarbij er, afhankelijk van het gezondheidsprobleem, wordt gewerkt aan de algemene conditie, het uithoudingsvermogen, het gevoel van fitheid, spierkracht, stabiliteit en de coördinatie, waardoor klachten aan het lichaam zullen verminderen. Wij combineren medisch onderbouwde fitnessprincipes met de intensiteit van onze lessen. Verken aangepaste oefeningen die zijn ontworpen om je mobiliteit te vergroten, flexibiliteit te verbeteren en je herstel te versnellen, zodat je weer met vertrouwen je fitnessdoelen kunt nastreven. Met een focus op preventie van blessures en het optimaliseren van prestaties is mobility de perfecte les om te volgen voor een sterker en gezonder lichaam.

Wanneer?

Mobility is te volgen op de volgende dagen:

  • Dinsdag 10:00 – 10:45
  • Donderdag 10:00 – 10:45
  • Zaterdag 10:00 – 10:45

Start typing and press Enter to search